Queenstown the place to be! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Simon Colenbrander - WaarBenJij.nu Queenstown the place to be! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Simon Colenbrander - WaarBenJij.nu

Queenstown the place to be!

Door: Simon Colenbrander

Blijf op de hoogte en volg Simon

29 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo na 6 a 7 weken werd het toch wel een keer tijd om mijn reisverslag up to daten. Nou is er in de afgelopen periode veel gebeurd, maar ik zal niet alles op schrijven anders ben je het hele weekend bezig om mijn verslag te lezen.

Zaal eerst maar beginnen over min werk, Na een dag “intensief” soliceteren, had ik een baan gevonden bij Sofitel. Dit is een 5 sterren hotel. Het beste hotel van de Accor groep. Nu is mijn baan omschrijving, dat ik een nachtportier/ schoonmaker ben. Nou kun je het beste de twee omdraaien, het is meer schoonmaken dan nachtportier ween. Mijn werkzaamheden zijn: het schoonmaken van de wc, restaurant, bar, lobby en af en toe roomservice, auto parkeren/ophalen. Nou is dit niet mijn droom baan, maar als ik hier nu een paar maanden blijf dan kan ik makkelijker bij andere hotels aan de slag en mijn collega’s zijn aardig en het is echt een internationale mix. En af en toe maak je nog eens aparte dingen mee. We hadden een sjeik uit Dubai als gast. Hij had natuurlijk de penthouse geboekt met alles er op en er aan. Dus zodoende moest ik voor hem het eten op tafel zetten en zijn koffer in pakken en daarvoor kreeg ik een tip van 200nz dollars en 140 Amerikaanse dollar! De sjeiks mogen wel vaker komen! Ook vond ik op een nacht een zak wiet, i.p.v. dat ik het zelf houd en verkoop. Ben ik netjes opgevoed en gaf ik het aan mijn manager en die belde direct de politie! Weg was de wiet.

Nog steeds verblijf ik hetzelfde hostel, sinds ik her ben aangekomen in Queenstown is het komen en gaan van mensen. Mijn Braziliaanse reisgenoot was na een week alweer vertrokken richting Sydney, daarna kwamen er 3 Duitsers die eigenlijk maar 2 dagen wilden blijven, maar i.p.v. 2 dagen werden het 3 weken. Op dit moment hebben we een mooie mix van Nederlanders, Duitsers en Ieren en een gedeelte blijft hier voor kerst en oud en nieuw. Zo heb ik al een paar keer een roadtrip gedaan naar o.a. Wanaka, dit is een rustig plaatsje met een aantal prachtig bergen en uitzicht waar veel mensen in het winterseizoen op af komen om te gaan skiën. Ook zijn we naar Paradise geweest waar o.a. the lord of the rings films zijn opgenomen en naar Kingston waar de oudste rijdende locomotief rijdt.

Gelukkig wordt het stappen ook niet vergeten, al moet ik wel zeggen dat ik ouder wordt. Kan blijkbaar niet meer tegen om vanaf 3 uur bier te gaan drinken en daarna over te gaan na wodka en rum gaan drinken, want lag om 11 uur al plat! Wanneer we gaan stappen, lijkt het wel de Avereest kroegentocht, want elke keer beland ik wil in 6 verschillende kroegen en het is heel belangrijk om de barmensen te kennen, want dan krijg je goedkoper bier! Dus ben wel redelijk bekend hier en soms kom het hostel niet uit om dat het dan te gezellig is. Ook hebben we ook al een keer gebarbecued en gaan we proberen om een voetbaltoernooi te organiseren tegen andere hostels.

Voor de rest volg ik ook het nieuws in Dedemsvaart en omgeving. Zo lees ik dat mijn voetbalteam het goed doet en dat The Heinoos, zanger Rinus en Dries Roelvink al geboekt zijn voor het kampioensfeest. Doen mijn vrienden het ook goed, de 1 probeert reclame te maken voor Melkunie en de ander neemt het kotsen en mijn zaalvoetbal kunsten goed over! De andere zal wel gedacht hebben, die Simon blijft reizen, dan creëren we er maar 1! Ook is het goed te horen dat het goed gaat met mijn familie, de 1 zit aan de spuit en de andere aan de pillen.
En nu moet ik toch mijn familie en Arjan gelijk geven, want die zeiden: Simon belandt nog wel weer in Australië. Nou ga ik niet gelijk die kant op, want Nieuw Zeeland is nog te mooi en moet nog veel dingen zien. Maar ik heb het voor me kaar gekregen, een 2e jaar working holiday visa voor Australië! Weet dus nog niet wanneer ik die kant op ga, maar de kans zit er dus dik in dat ik na NZ naar Australië vertrek!

Zo laat de reacties maar komen….


  • 29 November 2012 - 10:37

    Laura Strik:

    Mmmm klinkt allemaal weer super gaaf Simon!! Wil ook weer weg....
    En hoe kom jij aan een 2e working holiday visa voor Australië ;)??
    Have fun... X

  • 01 December 2012 - 12:49

    Senior:

    Hee Simon,
    Wat een leuk reisverslag zeg , jammervan die wiet had ik tenminste een roker of spuiter er bij maar ja het is net zoals je zegt eerlijk opgevoed, maar naar het tip geld kun je weer fluiten.
    En dan Australie, harstikke goed dat je dat voor elkaar gekregen hebt , ik wist allang dat ze niet zonder jou evangelie kunnen die aussie,s ja en dan moet je wat he.nou simon, het ga je goed en gewoon je neus volgen en dan horen we elkaar wel weer.
    Groetjes Senior en moeders.

  • 25 December 2012 - 20:14

    Thijs:

    Lekker bezig Simon, ook mooi dat zo'n sjeik jou zijn wisselgeld doet, schappelijk volk! Ik vertrek morgen naar Cuba voor een welverdiende vakantie. Spreek u!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1883
Totaal aantal bezoekers 25316

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 02 September 2013

Back on track again

29 September 2009 - 23 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: