Laatste 2 weken Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simon Colenbrander - WaarBenJij.nu Laatste 2 weken Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simon Colenbrander - WaarBenJij.nu

Laatste 2 weken Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Simon

29 September 2012 | Australië, Melbourne

Zo hier mijn laatste verslag vanuit Melbourne. Moet zeggen dat de week weer voorbij vliegt. Er is elke dag wel wat te doen. Is het niet met de mensen vanuit het hostel dan is het wel met mijn vrienden uit Australië.
Zoals jullie weten, is er in het hostel een Frans Canadees meisje, Melinda. Zij wil een poos in Melbourne blijven om te werken. Maar het gaat haar nog niet helemaal goed af om een full time baan te krijgen, dus hebben we met z’n tweeën wat dingen ondernomen. Zo zijn we naar Brunswick Street geweest. Aan deze straat zijn allemaal cafés, barretjes, restaurants en kleine shops. Ook is er veel coole graffiti te zien. Ook zijn we naar de Eureka skydeck geweest. Dit is een toren waar je een mooi uitzicht hebt over heel Melbourne. Ben hier 2 jaar geleden ook al geweest, maar het is de moeite waard om het nog maar een keer te doen. Nou zou zij vorige week zondag het hostel verlaten voor werken op een boerderij, maar na 2 of 3 dagen was ze alweer terug, omdat haar baas een eikel was. Dus tot mijn vertrek naar Nieuw Zeeland vermaak ik me wel met haar ;)
Vorige week zondag had ik ook een diner bij Amanda thuis, we waren in totaal met 8 personen. Moet zeggen was een geslaagd diner. Eten was lekker en heb leuke mensen ontmoet. De meesten hebben ook gereisd, dus dat was wel weer interessant. Afgelopen zondag ben ik ook met Amanda en Emily uit eten geweest, dit keer bij een Italiaans restaurant. Was ook weer top. Amanda is een zeer enthousiaste dame, die het leven zeer positief ziet. Vind haar een interessant persoon.
In een hostel weet je nooit wie je op de kamer. Op mijn kamer kunnen in totaal 14 personen slapen. Het is de goedkoopste kamer van het hostel en dan kan het wezen, dat je ook irritatie opwekkende mensen op je kamer krijgt. In mijn geval heb ik al 2 idioten op mijn kamer gehad. Het waren allebei Australiërs. De 1e was zo scheel, die kon London en Melbourne tegelijk zien en die begon ’s nachts zijn moeder te bellen en begon haar uit te schelden of hij wou een gesprek met je beginnen om 4 uur ’s nachts als je net naar bed wou gaan. De 2e was nog erger. Hij was aan de drank en drugs. Hij staarde naar iedereen, draaide constant het zelfde liedje en hij liep in zijn onderbroek, shirt aan en een bivakmuts op door de kamer heen te lopen en zijn nagels groen te verven, met een nagellak geur die stonk, de vuilnisbelt “de bovenveld” is er niks bij. Dus beide zijn eruit gekickt!
Nou heb je natuurlijk ook goeie mensen in een hostel en maak je snel vrienden, zo ben ik afgelopen zaterdagmiddag met Ralf (een jongen uit Engeland, die in Nieuw Zeeland woont) naar de Belgische beer garden geweest. Die dag was het lekker warm, korte broek en slippers aan. Een fijn koud hoegaarden gedronken en veel mooie vrouwelijke schoon. Was een top dag! Afgelopen dinsdag ben ik met 2 dames naar de bioscoop geweest en hebben we the Expendables 2 gezien. WAT EEN TOP FILM!! Chuck Norris is een held! Nou hadden we ook een Ier in het hostel. Op zich zelf was het een beste vent, alleen als hij dronken was. Was hij zo van de kaart dat hij nergens meer binnen kon. Vermaakte me prima in het hostel. Iedereen was aardig easy going
Gelukkig had ik ook nog de mogelijkheid om Johnny weer na 2 jaar te zien. We zijn eerst naar een Engelse pub geweest en daarna naar de bar waar Tom werkt. Dat was weer mooi bier drinken, zo erg zelf dat Johnny begon te kotsen in de kroeg, dus toen was het tijd om weg te gaan.
Op dit moment zit op het vliegveld, te wachten op mijn vlucht. Had vandaag een afscheid diner met Melinda. Het eten was super, afscheid nemen was kut, maar dat is ook een onderdeel van het backpackers leven. Het was goed dat ik de meeste mensen weer heb gezien van mijn oude werk. Het is leuk om weer bij te hebben gepraat. En Melbourne is een coole stad, waar veel te doen en een goeie stad om te werken en leven.
Ik kijk er nu naar uit om naar Auckland te gaan en dan begint het echte backpacker leven echt! Wordt het weer tijd om werk te zoeken en dingen ondernemen.
Groeten uit Melbourne airport.

  • 29 September 2012 - 18:10

    Senior:

    Simon, een fantastisch verslag, vanaf nu reis ik met je mee, en we horen elkaar weer.
    Bovenal,maak er wat van.
    Gr, Senior

  • 29 September 2012 - 20:32

    Jl:

    Simon,
    Weer een leuk verhaaltje. Lijkt net een film met wat jij allemaal mee maakt. Maar jij zit niet stil met de vrouwen heb ik wel in de gaten ;)
    Dus nu weer op zoek naar een passende baan.Ben zeer benieuwd waar je dit keer mee gaat komen.!
    Had mijn oom uit nieuw zeeland nog aan de telefoon en die heeft een super job voor jou vertelde hij. Hij zoekt namelijk nog een dekstier? misschien iets om te overwegen??
    Nog veel pleziern en zorg wel dat je genoeg ....over houdt voor je nieuwe job.!!!!!!!!!!

  • 29 September 2012 - 20:32

    Jl:

    Simon,
    Weer een leuk verhaaltje. Lijkt net een film met wat jij allemaal mee maakt. Maar jij zit niet stil met de vrouwen heb ik wel in de gaten ;)
    Dus nu weer op zoek naar een passende baan.Ben zeer benieuwd waar je dit keer mee gaat komen.!
    Had mijn oom uit nieuw zeeland nog aan de telefoon en die heeft een super job voor jou vertelde hij. Hij zoekt namelijk nog een dekstier? misschien iets om te overwegen??
    Nog veel pleziern en zorg wel dat je genoeg ....over houdt voor je nieuwe job.!!!!!!!!!!

  • 29 September 2012 - 20:32

    Jl:

    Simon,
    Weer een leuk verhaaltje. Lijkt net een film met wat jij allemaal mee maakt. Maar jij zit niet stil met de vrouwen heb ik wel in de gaten ;)
    Dus nu weer op zoek naar een passende baan.Ben zeer benieuwd waar je dit keer mee gaat komen.!
    Had mijn oom uit nieuw zeeland nog aan de telefoon en die heeft een super job voor jou vertelde hij. Hij zoekt namelijk nog een dekstier? misschien iets om te overwegen??
    Nog veel pleziern en zorg wel dat je genoeg ....over houdt voor je nieuwe job.!!!!!!!!!!

  • 30 September 2012 - 21:08

    Hein Zomer:

    Haha hij was scheel dat hij londen en melbourne kon zien ja...haha wist niet dat jij zo'n schrijf talent had.
    Klinkt allemaal zeer goed en leuk daar...benieuwd naar jou volgende avontuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 25313

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 02 September 2013

Back on track again

29 September 2009 - 23 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: