1e week melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simon Colenbrander - WaarBenJij.nu 1e week melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simon Colenbrander - WaarBenJij.nu

1e week melbourne

Blijf op de hoogte en volg Simon

14 September 2012 | Australië, Melbourne

Goeiedag allemaal,
Hoe is het in Nederland? Las op internet dat jullie nog een fijne na zomer hebben gehad, hier begint het weer ook beter te worden. Wanneer de zon schijnt, is het gewoon korte broeken weer, slippertjes aan. Heerlijk. Af en toe waait het nog wel hard en ’s avonds koelt het af naar 6 graden. Maar het is goed te doen hier in Melbourne.

Ik zal het verhaal beginnen bij afgelopen donderdag, nadat ik mijn middagdutje had gedaan, dacht ik dat het een gekkenhuis zo worden. Boxen vol goon (goedkope wijn) zouden de tafel ten ronde gaan. Maar wat bleek! Het was een dooie bende in het hostel. Er was geen mens! “nou lekker is dat, zit ik hier voor een week opgescheept” . Dus geen drinking games of andere toe standen. Nou hielp het ook niet, dat ik toch een aardige jetlag had. Had vrij veel moeite om mijn ogen open te houden, dus deze jongen lag half 11 dan ook plat.
De volgende dag ben ik richting ST. Kilda gelopen, dit is een kleine badplaats naast Melbourne. Ben er via het Albert Park(grand prix ground voor F1 Melbourne) die kant op gegaan. Even rond gekeken en een fijn bak koffie gedaan en toen weer terug gegaan. S’ Avonds had ik de reünie, nou kon helaas niet iedereen, maar Amanda kon wel en we zijn een paar kroegen bij langs gegaan, later voegde een vriendin van Amanda, Emily, en mijn oud collega Ewan bij ons. Zo werd het toch een zeer geslaagd avond. Had gelijk een etentje te pakken voor volgende week zondag bij Amanda en Emily.

Zaterdag overdag weer wat rond gelopen in de stad en ’s avonds leek het een rustig avondje worden. Besloot ik maar een biertje te pakken en een wedstrijd australian football te gaan kijken. Nadat de wedstrijd was afgelopen toch heel even in de kantine van de hostel gekeken en verdomd er waren zelfs mensen aan het drinken! Gelijk bijgevoegd natuurlijk, later nog even wezen stappen. Was geen top avond, maar wel weer wat mensen ontmoet.

Zondag gingen we met een paar mensen van de hostel naar een zwembad, ze hadden daar een hot tub en een sauna. Dat was ZEER relax. S’ Avonds gingen we bowlen, verloor de 1e ronde van een Canadees vrouwtje op 1 punt! Dus gelijk jankend naar huis……. De 2e ronde was een matige, maar het was wel weer een geinige avond.

Maandag in de botanic gardens (soort park) rond gehangen, beetje ontspannen en ’s avonds de 1e box of goon te pakken, die raakte mij behoorlijk, toen naar een Irish pub geweest. Er speelde een live bandje en er was bier voor 6 dolla,r (5 euro)dat is voor Australisch begrippen is dat goedkoop. Had natuurlijk ook nog iets recht te zetten met het Canadese vrouwtje en dat ging me goed af ;)

Dinsdag was ik zeer brak, maar had afgesproken met Claudia, ook een oud collega, bedoeling was dat ik rond half 5 bij het Richmond station zou staan en ik haar daar zou ontmoeten. Nou moet ik eerlijk zijn dat de communicatie liep via facebook en dat we nog geen nummers hadden uitgewisseld en dat ik met mijn telefoon niet op internet kan. Nou was ik iets aan de late kant en toen ik bij het station aankwam geen Claudia te bekennen, na een poosje te hebben gewacht, besloot ik om een internet café te gaan zoeken. Misschien had Claudia een bericht achter gelaten via facebook. Dus ik op zoek, vond ik een hotel/bar. Dacht “daar hebben ze vast wel internet”. Ik naar binnen staat daar een topless bar vrouw achter de bar!! Was aardig van apr pro. Ze zouden dit in de kalkwieke moeten doen! Na een poosje gestaard te hebben toch even gevraagd als er ergens internet was en de dame legde me uit waar de 1e beste internetcafé was . De afspraak met Claudia ging niet meer door, maar dat maakte me niks meer uit. Komt de volgende keer wel.

Woensdag overdag een paar museums bezocht, je moet toch wat doen. Beetje bij komen van te weinig slaap, om ’s avonds weer te gaan stappen. Eerst wat drinken in de hostel en toen nog een paar uurtjes hangen in de kroeg.

Donderdag overdag lekker “romantisch” met Melinda (Canadese) naar St Kilda gegaan, beetje over het strand gelopen en voor haar gekeken als ze ergens een baantje kon krijgen. Om daarna weer terug naar het hostel te gaan, want had om 6 uur een afspraak staan met Cameron en Rebekka, weer oud collega’s van mij, en we gingen naar een bar waar Thomas werkt, ook hem ken ik van het werk. Was weer leuk om hun weer te zien, Rebekka die mijn bazin was vertelde dat ze net verloofd was, Thomas mag in het weekend niet meer in de bar werken, omdat hij tijdens zijn werk te dronken is en met vuur gaat spugen en Cameron kon een wel een broertje van mij zijn. Die lust de alcohol ook wel.

Dus ja ik vermaak me prima, overdag is het een beetje rondjes lopen en sightseeing doen en ’s avonds of in de hostel hangen of met oude bekenden afspreken. Zondag heb ik een etentje bij Amanda en dan ontmoet ik haar vrienden. Denk er nog over na om naar Philips Island te gaan. Daar is bijvoorbeeld de motorGP en je kunt er pinguïns zien. Moet alleen even kijken als ik dat met een tour ga doen of dat iemand van Melbourne met mij mee wil. Heb helaas nog niet iedereen gesproken van mijn oude werk, of ze hebben het druk of ze zijn te lui om te reageren. Heb nu nog 2 weken te gaan en dan richting Nieuw Zeeland, kijk er naar uit. Eerst nog even Melbourne onveilig maken!!
Kalm aan doen!

  • 15 September 2012 - 12:43

    Patrick:

    Hey Simon,

    Mooie verhalen weer man!
    Top dat je je zo goed vermaakt.

    Rustig aan he!

    Laterssss

  • 15 September 2012 - 12:44

    Patrick:

    Oja...we willen wel een foto zien van Melinda...
    FF keuren he :-)

  • 15 September 2012 - 13:23

    Arjan:

    Bon story! Jammer dat we de details pas over een jaar horen:) Misschien kun je nog een groep Lok aanmaken:)

    He kerel geniet ervan!

  • 16 September 2012 - 20:10

    Jasper:

    Yo koffer fabriekant...... Dus je krijgt je pilsjes wel? Nou mooi!!!!! Wij vandaag naar verjaardag van de kids van Eddy en Ilse geweest en was zeer geslaagd!!!! Ik hoorde dat er snel een storm komt bij jou dus kom maar snel terug.......

    Kerel geniet ervan en stuur eens wijze foto's van toples dames.............

    Gr. Jasper en anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 25241

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 02 September 2013

Back on track again

29 September 2009 - 23 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: